Sunday, July 27, 2008

JGN PREJUDIS



adakalanya kt perlu fhm apa yg ptt/x dlm hidup... jd aku mcari sesuatu ttg i2.. sbuah novel coretan andrea hirata buat aku ttarik utk mbelek.. xtau la knp, saranan lin terus bt aku stuju tanpa byk 'kira2'. ...novel bbentuk motivasi atau lbh tpt lg pdekatan biografi ttg penulisnya bt ht kecik tcuit. penah tgh syok baca, ada yg btny, "apa yg ko gelakkan tu??ish3 dr td gelak, buang tebiat agaknya."

sungguh aku tak tipu, wpun novel tu dr seberang&sesekali sukar nk dimengerti maksudnya tp aku sng baca smpi muka srt yg terakhir... aku bmula dr novel siri 3, kmudian 1&2(tbalik la plak..hehe)...aku msh baca novel itu cuma x serancak dulu...kterbatasan masa bt aku ttangguh2 nk habiskn baca novel 1&2..tp akhirnya skrg dh hbs siri 1,2&3(dh hbs baca rupanya..saje bg korg pening :P)...laa ni, cma tgu novel 4 x smpei2 lg kat M'sia

tkini aku dimaklumkan novel 1 dlm proses utk diadaptasi ke bentuk film pula.. nah, pengarahnya adalah pgrah yg sama dgn filem AADC... so check it out!

No comments: